Na koncertu pod nazivom Trumpet calling na 13. po redu Don Brankovim danima muzike u nedjelju 27. srpnja u 21 sat na Pijaci od salate predstaviće se učenici muzičkih škola u Kotoru i Budvi koje već nekoliko dana na KotorArtu priprema jazz trubač Dragoslav Fredi Stanisavljević, uz asistenciju trubača Novaka Mijovića. Učenici trube: Stefan Knežević, Ljubomir Babić, Boško Bismiljak, Alen Isljamović, Miloš Katurić i Luka Pejović, svi iz klase prof. Momira Petričevića.
Kako Fredi Stanisavljević ističe, ideja „džez konverzacije" između dvije ili više truba nastala je prije jednog vijeka paralelno sa začetkom Nju Orleans džeza, prvim ozbiljnim stilom u džez muzici.
Ideja „džez konverzacije" između dvije ili više truba nastala je prije jednog vijeka paralelno sa začetkom Nju Orleans džeza, prvim ozbiljnim stilom u džez muzici. Bluz, kao forma, idealan je poligon, kako harmonski, tako i metrički za izvorni „Trumpet Call". Kroz bluz dočaravamo nastanak džeza, umjetničke muzike XX vijeka, u kojoj je prisutno duhovno i ritmičko nasljeđe afričkog kontinenta, ali kroz harmonski tok prepoznajemo pravila klasične muzike koja je na američkom tlu prihvaćena kroz kolonizaciju. Razgovor između dvije ili više truba bio je prisutan u svim emotivnim stanjima američkog juga. Trube su se dozivale i improvizovale kada su se djeca rađala, kada se odlazilo u ratove, kada se organizovano slavilo, kada su se ljudi vjenčavali i posebno kada su se sahranjivali. Iako je džez muzika iznјedrila razne stilove dok se razvijala (negdje do kraja šezdesetih godina XX vijeka), „trumpet call" je imao svoje važno mjesto u svakom od njih. Nekada kao uvod za pjesmu, ponekad kroz kadence na kraju muzičkog djela ili kroz virtuozno i tehničko nadmetanje solista u klasičnoj improvizaciji. Sigurno je da i danas truba, kao instrument, predstavlja asocijaciju na džez muziku, čiji je „trumpet call" integralni dio od samog njenog nastajanja.
Dragoslav Freddie STANISAVLJEVIĆ
Dragoslav Fredi Stanisavljević, trubač, diplomirao je na Univerzitetu „Slobomir“ – muzičku pedagogiju i instrument–trubu. Bio je član Filharmonije mladih „Borislav Pašćan“, Simfonijskog orkestra Radio-televizije Srbije, velikog Jazz orkestra Radio Beograda. Džez trubu je studirao na Muzičkoj akademiji u Gracu (Austrija), u klasi prof. E. Holtanera, a privatno se usavršavao kod čuvenog D. Fadisa. Bio je član Big benda Univerziteta u Gracu, koji je vodio S. Gut. Po povratku u Srbiju, postao je stalni član, a potom i prvi trubač i muzički urednik Big benda RTS-a. Imao je priliku da nastupa s eminentnim solistima, kao što su R. Čarls, D. Šur, R. Breker, V. Vogel, Dž. Fadis, B. Golson, E. Henderson. Često nastupa s najvećim džez trubačem s ovih prostora Duškom Gojkovićem. Kao predstavnik Srbije u orkestru „European jazz youth orchestra“, pod vođstvom V. Vogela, nastupao je tokom turneje širom Evrope i u Kanadi. Kao vođa big benda „Soul Connection“ snimio je CD „Balkan project“, s D. Gojkovićem, T. Lakatošom, M. Goncijem, M. Gjakonovskim, K. Reibleom. Učestvuje u radu stručnih žirija i kao predavač na seminarima klasične i jezz glazbe.