Žiri Desetog festivala Mediteranskog teatra Purgatorije 2015. god. u Tivtu, u sastavu Mani Gotovac, teatrolog, predsjednica žirija; Tanja Bošković, glumica; Zoran Živković, producent - nakon šest odigranih predstava u službenoj selekciji 29.8.2015. godine, u Tivtu, donio je Odluku o dodjeli nagrada.
Donosimo vam priopćenje tivatskog Centra za kulturu:
- Nagrada za najbolju predstavu na Desetom Festivalu mediteranskog teatra Purgatorije 2015. godine, jednoglasno dodjeljuje predstavi „Život Molijera“, u produkciji Makedonskog narodnog teatra – Skoplje
Obrazloženje:
Možda je jedno od najvećih umijeća teatra izabrati onaj klasični tekst koji izravno i precizno pogađa ključno pitanje suvremenog društva i scene . Danas je nedvojbeno da se to pitanje kreće oko gorućeg problema: odnosa vlasti prema umjetnosti i kulturi uopće , a osobito prema teatru. Mihail Anastasijević Bulgakov bit će da je tu najpozvaniji autor . Mora ponoviti još jednom, tu stvarnu, a prešućenu krizu sveukupnog društva Europe danas, Europe za koju pojedini filozofi tvrde kako živi u vremenu „ novog feudalizma“. Tu je zacijelo nezaobilazno upravo njegovo djelo : Život Molijera. Ansambl Makedonskog narodnog teatra iz Skoplja na čelu sa svojim glumcem Nikolom Ristanovskim u ulozi Moliera, i uz pomoć redatelja Ace Popovskog , pronio je pozornicom toliko energije, uvjerenja, mašte i pobune da je doista bio na razini nenadmašnog ruskog majstora kao i svog jedinstvenog glumca ali i temeljnog problema vremena u kojem nastaje ova predstava.
- Nagrada za najbolje glumačko ostvarenje na Desetom Festivalu mediteranskog teatra Purgatorije 2015. godine, jednoglasno se dodjeljuje glumcu Nikoli Ristanovskom, za ulogu Molijera u predstavi „Život Molijera“, u produkciji Makedonskog narodnog teatra iz Skoplja, Makedonija
Obrazloženje:
Oduvijek znamo kako je Nikola Ristanovski jedan od najvećih glumaca ovih prostora. Ali kao Moliere , izveo je taj salto mortale s toliko skalpelske oštrine i toliko posvećenosti umjetnosti, izveo ga je u tako kristalnoj artikulaciji komike i tragike istinskog velikana , pokazao je divovsku glumačku snagu i , istodobno , neizmjernu ljepotu snova . Kako onih Molieroveovih i Bulgakovih , tako i svojih vlastitih . I kao glumac i kao čovjek . Pojavio se poput gorostasa , oborio nas s nogu i zasjekao se u naša sjećanja za sva vremena.
- Nagrada za glumačku bravaru na Desetom Festivalu mediteranskog teatra Purgatorije 2015. godine, dodjeljuje se jednoglasno glumcu Marku Janketiću za ulogu Ruprehta u predstavi „Razbijeni Krčag“, Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda, Srbija
Obrazloženje:
Postoje neke uloge u predstavama koje je gotovo nemoguće izvesti tako da djeluju živopisno , emotivno, iskreno i nadahnuto na sceni. Rupreht u „ Razbijenom Krčagu „ zasigurno je jedna od takvih . Ali ništa od svega toga nije zaustavilo glumca Marku Janketića da upravo u takvoj ulozi , pokaže ne samo kako sve to može nadići , nego može i više od toga : kako upravo - u tome – u liku Ruprehta , može pokazati svu svoju mladenačku glumačku bravuroznost.
- Specijalna nagrada za umjetničko dostignuće na Desetom Festivalu mediteranskog teatra Purgatorije 2015. godine jednoglasno se dodjeljuje Centru za kulturu Tivat – Crna Gora, za vizuelni identitet pozorišne predstave Hasanaginica
Obrazloženje :
Čuvale su se sve nijanse boja tivatske tvrđave u Atrijumu ljetnikovca Buća . Te temeljne boje od kamena, od pijeska ,od smirujuće i prijeteće ljepote. A pripojili su im se samo oni tonovi u kostimu i svijetlu koji su s osjećajem sluha i poštovanjem starine još više isticale vrijednost te baštine i mogućnost likovnog sklada i vizualnog identiteta s njima danas i to na sceni. Taj uigrani trio što se tako vješto i intimno osluškivao i kasnije gledao u „ Hasanaginici“, bili su Marija Marković, kostimografkinja, Radomir Stamenković , designer rasvjete i Jagoš Marković, redatelj.
Obrazloženja napisala predsjednica žirija: Mani Gotovac
Pozorišna nagrada «Ivana Tomičić» koju dodjeljuje Centar za Kulturu Tivat, za 2015. godinu dobio je glumac Branimir Popović, za izuzetan doprinos u razvoju pozorišnog izraza.