Narodni muzej Crne Gore i Turistička organizacija Prijestolnice Cetinje u cilju inovativnog pristupa umjetnosti i privlačenju različitih publika i gostiju realiziraju multimedijalni, multidisciplinarni umjetničko-modni projekt Eros, krv i svetost, koji spaja slikarstvo, modni dizajn, književnost, glazbu, fotografiju, video projekcije.
Istoimena izložba slika ciklusa Dimitrija Popovića i njegova identično naslovljena knjiga filozofsko-estetskog prosedea, posvećena biblijskim ženama - Juditi, Salomi i Mariji Magdaleni sa namjenski rađenom kolekcijom inspiriranom tim djelima, povjesničarke umjetnosti i modne kreatorke dr. Anastazije Miranović, kontekstualni su novim čitanjima umjetnosti i mode u svojevrsnom umjetničko-modnom projektu.
„Eros, krv i svetost su bitno označili sudbine tri fatalne biblijske žene. Judita ljepotom zavodi asirskog vojskovođu Holoferna i neprijatelju svog naroda zanosna Jevrejka mačem odsjeca glavu. Saloma za svoj senzualni i izazovni ples kao nagradu traži od kralja Heroda odrubljenu glavu Jovana Krstitelja. Samosvjesna i zavodljiva Marija Magdalena nakon razbludnog života preobraća se u Hristovu sljedbenicu. Od grešnice postaje svetica.U kompozicijama Dimitrija Popovića biblijske žene su izražene kroz modernu likovnu artikulaciju njihovih karakterističnih ikonografskih simbola.U modnim kreacijama Anastazije Miranović te se karakteristike sublimiraju u ekskluzivnim elegantnim formama odjevnih predmeta suptilno prožetih simbolikom motiva. Izložene slike, modna revija i klasična muzika u ambijentu dvorskog trga i Njegoševe Biljarde ostvaruju prožimanje imaginarno-realnog svijeta – svijeta slike i stvarnog događaja – modnog performansa, obogaćenog odabranim kompozicijima Vivaldija i Bacha u neposrednoj interpretaciji Igora Pejovića i Crnogorskog gudačkog orchestra mladih“.
Događaj će otvoriti 17.9., s početkom u 19 sati ministar kulture, Aleksandar Bogdanović. Popovićevu poeziju posvećenu biblijskim ženama govorit će glumac Slobodan Marunović.
„Ovim se multimedijalnim događajem kroz likovno-modno-muzički hepening eksplicitno i latentno izražavaju senzualno i mistično, provokativno i zavodljivo, čime se ostvaruje transgresija mitskog u savremeno, postmoderno poimanje slike, odnosno, mode kao estetskog fenomena. Iza ovog inovativnog projekta Narodnog muzeja Crne Gore i Turističke organizacije prijestolnice Cetinje stoje kustoskinje izložbe Isidora Kovačević i Tatjana Jović, produkciju događaja potpisuje DPC iz Podgorice, fotografiju Radoje Jovanović i Saša Kovačević, koreografiju i manekenke Sonja Štilet i modna agencija “Da qui”, odabir muzike autorsko-kustoski tim“.
Sponzori projekta su Osmanagić CO i Volvo, kao i kozmetika Farmasi.
Izložba će biti u postavci u Biljardi do 25. 3. 2019.