Na Aerodromu ističu zasluge zaposlenih koji iznose posao uz infrastrukturu i uslove rada koji su takvi kakvi jesu, kaže direktor Aerodorma Radovan Marić za Dnevne novine, ističuči da tokom jula i avgusta kroz terminalnu zgradu prođe više od pola miliona putnika.
Tokom šest-sedam mjeseci realizuje se više od 80 odsto ukupnog godišnjeg saobraćaja.
“Intenzitet je enorman i upravo radnici na svojim plećima iznesu najveći dio tog posla”, ističe direktor Aerodroma koji je na toj funkciji oko pola godine.
On je predložio svim političkim predstavnicima da dođu u radnu posjetu Aerodromu i da se uvjere iz prve ruke u kakvom je stanju aerodromska oprema.
“Aerodromska infrastruktura i ostalo ne zadovoljava ni izbliza ono što se zove milioniti putnik. To je ono što stalno potenciram tokom skoro šest mjeseci upravljanja aerodromom. Taj podatak je zaista impozantan, milion putnika kroz jednu zgradicu od samo 4000 kvadrata. Ali, opet kažem – sve ono što se ulagalo u infrastrukturu i opremu ni izbliza ne prati značaj te brojke”, rekao je Marić.
Zamoljen da prokomentariše izjavu premijera da je tivatski aerodrom “zastiđe”, on je kazao da se uvijek u donošenju odluka i u gradnji stavova rukovodio informacijama koje imaju puni integritet, a da u hijerarhijskoj strukturi aerodroma ima mnogo pozvanijih ljudi koji bi eventualno trebalo, ako smatraju za potrebno, da komentarišu bilo čiju izjavu, pa i izjavu uvaženog premijera.
Govoreći o ingerencijama direktora, Marić je kazao da u upravljačkoj strukturi postoji bord, izvršni direktor sa saradnicima i direktori aerodroma Podgorica i Tivat.
“Ne bih ulazio u elaboraciju ingerencija koje ima određeni nivo upravljanja, ali ono što mene kao direktora, i onoga koji će doći nakon mene, u funkcionalnom smislu obavljanja dužnosti čini neefikasnim je činjenica da nijesam prepoznat u Statutu preduzeća kao neko ko je organ upravljanja”, objasnio je on.
Na pitanje da li je upoznat sa Masterplanom upravljanja Aerodromom Tivat i da li misli da takav infrastrukturni objekat može da opravda činjenicu da za njegovu modernizaciju i rekonstrukciju Evropska banka za obnovu i razvoj (ERBD) nudi kredit bez garancija Vlade Crne Gore, Marić je kazao da nije učestvovao u pregovorima sa ERBD. Tu priču je, navodi, naslijedio.
“Infrastruktura na Aerodromu je davno prevaziđena. Mi smo samo jedna karika u lancu koji se zove turistička privreda Crne Gore, te kroz svu tu priču moramo doživljavati i aerodrom. Nažalost, svi subjekti u tom lancu ne žele da gledaju na pravi način Crnu Goru kao jednu destinaciju, nego svako gleda da se zaokruži kroz ono svoje mikro-okruženje. Kada gledamo stvarno stanje u kojem se Aerodrom Tivat nalazi, definitivno su svi limiti probijeni. To sve iziskuje da se pronađe način kako će se odgovoriti sve zahtjevnijem turističkom tržištu. Prije svega treba uraditi dobru analizu, jer nam je ovo strateški resurs, kako bismo donijeli pametnu i mudru odluku”, smatra Marić.
Potrebna nova analiza jer aerodrom nije isti
Izvještaj ERBD o Aerodromu Tivat kaže da on u narednih deset godina može generisati profit od 300-350 miliona eura. Ne želeći da licitira je li tačno ili ne jer je, kaže, te podatke dobio u nasljeđe, direktor tivatske vazdušne luke je mišljenja da analiza (ERBD-a) treba da bude dobra osnova koju bi trebalo doraditi jer je prošlo neko vrijeme i od te analize.
“Naša pista nije ista prije pet godina kada su rađene te analize i danas. Aerodrom je živ mehanizam jer se svakodnevno dešava nešto novo. Potrebno je napraviti analizu, dobru predstavu o aerodromu i pronaći dobar model koji će na najbolji način da odgovori budućem, sve zahtjevnijem turističkom tržištu i izazovima. Koji model – nije moje da ga apostrofiram i da ga nudim kao rješenje, ali mislim da on treba da ostane kao trajno dobro”, zaključio je Marić.